Motion for Gravide
Det kræves ingen specielle svømmefærdigheder for at deltage.
 
Indhold: Vandmotion for gravide er en generel motion bestående af vandgymnastik og svømmeøvelser, hvor alle muskler røres. Specielt de muskler gravide har brug for at styrke. Der indgår såvel styrke- som bevægelighedsøvelser. Har du ryg-, lænde- eller bækkenproblemer er vandet et godt og skånsomt træningselement. Vandmotion for gravide kan dyrkes fra starten af graviditeten til babyen kommer.
 
Målet
for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Velvære og reduktion af muskulære graviditetsgener.
 
Sådan gør vi!
Vandmotion for gravide er et tilbud om en aktiv hyggestund med socialt samvær og god motion for krop, sjæl og hele bevægeapparatet. Vi udnytter vandets opdrift og modstand til at forbedre konditionen og styrke "trætte" muskler.

Vandgymnastik
Det er ikke en forudsætning, at man kan svømme for at dyrke vandgymnastik.
 
Indhold: Et tilbud om en aktiv hyggestund med socialt samvær og god motion for hele kroppen. Vi udnytter vandets opdrift og modstand til at forbedre konditionen og styrke "trætte" muskler Øvelser der på land kan virke svære og krævende går som en leg i vandet.
 
Målet
for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Velvære gennem motion
      - Tilstræbt styrkelse af muskler og led.

Aqua dance & fitness: over 13 år    Holdet er for alle - unge som ældre, mænd og kvinder.
For at starte på holdet skal man kunne opholde sig i vand, hvor man kan bunde. Man behøver ikke at kunne svømme.

 
Indhold: Aqua dance & fitness er dans og bevægelse i vand til god og lækker musik.
Ønsker du en anderledes svømmetime, er dette måske noget for dig. Dansen gør, at hele kroppen er i bevægelse, og vandets modstand giver god muskeltræning. Kombinationen af dans og god musik gør, at man bliver glad i låget og får et smil på læben.  
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Opbygning af kondition
      - Udvikling af muskler
      - Opleve glæde ved bevægelse i vand.

Vandtilvænning / Begynder: over 17 år
Det kræver ingen forudsætninger at starte på holdet.
 
Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du mulighed for at vende dig til vandet. Du har lysten til at udforske det våde element og det er dig der bestemmer tempoet. Du vil opdage, at du ikke er alene om at være vandskræk. Du får mulighed til at overskride grænser som du ikke troede var muligt. Du må anvende alle mulige hjælpemidler.
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Tryghed ved at bevæge sig alene i vandet
      - Turde få vand i hovedet
      - Turde puste ud i vandet
      - Kunne flyde
      - Kunne vende sig fra ryg til mave og omvendt
      - Kunne komme frem i vandet ved den svømmeart der passer bedst
 

Voksen begynder    Holdet tilbydes p.t. sammen med Vandtilvænning!
Krav: For at starte på holdet skal man kunne målet for Vandtilvænning.
 
Indhold:
Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre svømmere mulighed for at blive tryg ved og glad for bevægelse i vandet uden anvendelse af hjælpemidler. Du får mulighed for at fortsætte udviklingen af vandtilvænningen og de grundlæggende svømmeteknikker
 

Målet
for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Crawlben med plade
      - Armtag til crawl
      - Rotation
      - Rygcrawlben (uden knæ over vand)
      - Hoppe på benene i vandet og samle ting op fra bunden
      - Rygcrawl armtag (møllevinger)
      - Butterflybentag med plade
      - Vejrtrækningsøvelser med pust i vand


Voksen lidt øvet
Krav: For at starte på holdet skal man kunne målet for Voksen begynder.
 
Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre svømmere mulighed for at blive tryg ved og glad for bevægelse i vandet uden anvendelse af hjælpemidler. Du får mulighed for at fortsætte udviklingen af vandtilvænningen og de grundlæggende svømmeteknikker
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Dykke og puste ud i vand
      - Flyde og glide
      - 30 sek. Vandtrædning/flydning
      - Kendskab til forskellige bjærgeformer og baderegler
      - Forlæns og baglæns kolbøtte
      - Rotation (træstamme)
      - Hovedspring fra kant i den dybe ende
      - Dykning til bund i den lave ende fra vandtrædende stilling
      - Bentag til brystsvømning
      - Armtag til brystsvømning
      - Sammensætning af brystsvømning
      - 50 rygcrawl uden pause
      - 50 crawl uden pause
      - Kendskab til delfinbevægelser i butterfly

Voksen øvet
Krav: For at starte på holdet skal man kunne målet for Voksen begynder.
 
Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre svømmere mulighed for gennem mere systematiske øvelser at udvikle og finpudse teknikken i crawl, rygcrawl og brystsvømning. Du får også mulighed for at stifte bekendtskab med fly og forskellige bjærgeteknikker.
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Rygcrawl, brystsvømning og crawl - med tilhørende vendinger
      - Bjærgning af træt svømmer
      - Bjærgning af medie
      - Startspring
      - Hovedspring fra 1m-vippe
      - Benspring fra 3 m-vippe
      - Kendskab til butterfly
      - 50 m brystsvømning uden pause
      - 100 m crawl uden pause
      - 100 m rygcrawl uden pause
      - Hente ting fra bund i dyb ende 

Voksen Motion
Krav: For at starte på holdet skal man være fortrolig med vand og banesvømning på langs i det store bassin.
 
Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre svømmere mulighed for at "motionssvømme" og styrke din kondition. Du får et tilbud med råd og vejledning til forbedring af dine svømmefærdigheder, så du bliver bedre til at svømme
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - Motionssvømning på langs i det store bassin

Boblehold
Krav: For at starte på holdet skal man kunne målet for Øvet.
 
Indhold: Gennem individuelle og fælles aktiviteter får du sammen med andre ihærdige svømmere mulighed for at anvende svømning til opbygning af konditionen. Du svømmer på flere hold og behersker crawl, ryg og bryst. Du har ikke noget imod at træneren bestemmer tempoet og retter din svømmestil. Du har lyst til at følge instruktørens programmer/serier samt følge "rytmen" på banen.
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende:
      - 3 svømmearter på kort- og mellemdistance
      - Crawl m. saltovendinger
      - Rygcrawl m. korrekte vendinger
      - Brystsvømning med undervandsarmtag og korrekte vendinger
      - Kendskab til startspring
 
Jeg får tilbudt:
Bassinprøven, Livredderprøven og Svømmestævner
 
Læs mere om svømningen på de rutinerede voksenhold her

Motion og crawltræning for begyndere og lidt øvede.
Krav: For at starte på holdet skal man være fortrolig vand og banesvømning på langs i det store bassin.
 
Indhold:
Gennem individuelle og fælles aktiviteter lægges der vægt på motion, konditionstræning og svømmeteknik.
 
Målet for holdet kan sammenfattes i følgende: 
      - Crawlteknik
      - Crawl m. saltovendinger



 
je170425

Seneste nyheder

Kommende events